KLASY 3

ZDJĘCIA

Klasy trzecie przebywały w Rzymie w dniach 17-21 maja.
     Zatrzymaliśmy się w ładnym hotelu w centrum miasta. Czas mieliśmy  wypełniony po brzegi. Od razu po przylocie poszliśmy na spacer przez  Rzym Barokowy. Drugi dzień również w całości poświęcony był Rzymowi.  Rano zwiedziliśmy Muzea Watykańskie a po południu m.in. Kapitol i  Coloseum. Bardzo ciekawa była wycieczka, podczas której odwiedziliśmy  Pompeje- miasto zniszczone przez Wezuwiusz w 79 r.p.n.e.
      Dużo wrażeń  dostarczyła wspinaczka do krateru wulkanu. Na koniec dnia wjechaliśmy na  wzgórze Monte Cassino. Ostatni dzień dostarczył wielu atrakcji. Najpierw  zwiedziliśmy Bazylikę Św. Pawła za Murami, Bazylikę Św. Jana na  Lateranie, Katakumby a popołudnie spędziliśmy na plaży nad Morzem  Tyrreńskim.
     Wycieczka była bardzo udana.

KLASY 2

ZDJĘCIA

W poniedziałek, 16 maja, w ramach programu zwiedzania stolic europejskich rozpoczęła się kolejna już wycieczka szkolna. Tym razem pojechaliśmy do Rzymu.
Już kilka godzin po przylocie, spacerowaliśmy po pięknej stolicy Włoch, obejrzeliśmy m.in Fontannę di Trevi , Schody Hiszpańskie, Plac Kolumny, Plac Navona.
Kolejny dzień zaczął się dla nas bardzo wcześnie, gdyż w planach mieliśmy zwiedzanie starożytnego miasta – Pompeji. Natomiast chętni mogli nawet wejść na wulkan Wezuwiusz. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się na chwilę na cmentarzu pod Monte Cassino.
Następnego dnia naszym głównym celem było państwo kościelne, Watykan. Zwiedziliśmy m.in bazylikę św. Piotra, Muzea Watykańskie oraz Kaplicę Sykstyńską. Przez chwilę słuchaliśmy audiencji papieskiej. Wieczorem udaliśmy się do Koloseum. W pobliżu znajdowała się restauracja w której każdego wieczoru jedliśmy pyszne włoskie dania.
Na czwartek wszyscy czekali z niecierpliwością, ponieważ w planach mieliśmy popołudniowe plażowanie. Zaraz po porannym zwiedzeniu, m.in. Katakumb, Bazyliki św. Jana na Lateranie, Kościoła San Luigi dei Francesi udaliśmy się na plażę. Wieczorem, po kolacji czekał nas ostatni spacer po Rzymie.
W piątek w południe cała nasza grupa była już z powrotem na lotnisku w Warszawie. Wszyscy byli zmęczeni, ale zadowoleni z wycieczki. Mamy nadzieje, że za rok będziemy mogli to powtórzyć w innej stolicy.
          Agnieszka Kusal

KLASY 1

17 maja, we wtorek, rozpoczęła się nasza wycieczka szkolno – klasowa do Rzymu. Na miejsce polecieliśmy samolotem, więc podróż nie zabrała nam zbyt dużo czasu i w planie tego dnia był jeszcze popołudniowy spacer. Podczas tego spaceru zobaczyliśmy między innymi Schody Hiszpański i Fontannę di Trevi. Potem był czas wolny i wszyscy poszli na lody bo było strasznie gorąco. Na koniec poszliśmy na obiadokolacje, a potem do hotelu.
Następnego dnia, środa 18 maja, obudziło nas bardzo wcześnie rano … słońce.  Śniadania jedliśmy w hotelu. Zazwyczaj było sery, szynki bułeczki i rogaliki. Tego dnia mieliśmy w planie zwiedzanie Muzeum Watykańskiego oraz audiencję papieża na placu św. Piotra. Wszyscy byli bardzo podekscytowani, że zobaczą papieża ‘na żywo’. Niestety staliśmy daleko, daleko w tyle i niewiele dało się zobaczyć. Mnie udało się zrobić całkiem wyraźne zdjęcie, więc po wyjściu z placu każdy mógł nareszcie zobaczyć papieża. Muzeum Watykańskie nas nie rozczarowało, bo było naprawdę bardzo ciekawe.
W czwartek mieliśmy w planie wycieczkę autokarową. Mieliśmy zobaczyć ruiny Pompei, miasta które zostało dosłownie ‘zalane’ przez wulkan. Mieliśmy tez w planie wejście wulkan, który był sprawcą tej katastrofy, Wezuwiusz. Pompeje okazały się być bardzo ciekawe, jakby kadr z życia zatrzymany w czasie.  Natomiast, gdy dotarliśmy na krater wulkanu to zobaczyliśmy tylko wielką dymiącą dziurę. Byliśmy trochę rozczarowani, bo w skrytości i naiwności ducha liczyliśmy chyba na kłębiące się morze gorącej, pomarańczowej lawy.  W drodze powrotnej pojechaliśmy na wzgórze Monte Cassino, miejsce słynnej bitwy z czasów II Wojny Światowej. Już całkiem pod wieczór pojechaliśmy zobaczyć słynne Koloseum.
Ostatni dzień, piątek 20 maja, poświęciliśmy na zwiedzanie rzymskich kościołów. Widzieliśmy Bazylikę św. Pawła za Murami. Ponieważ wcześniej widzieliśmy już Bazylikę św. Piotra oraz św. Jana na Lateranie, więc mogliśmy je porównać. Obie były bardzo ciekawe Zobaczyliśmy też mroczne katakumby, czyli stary podziemny cmentarz. Popołudniu pojechaliśmy na długo wyczekiwane plażowanie. Wszyscy byli bardzo zadowolenie gdyż dopisywała nam pogoda, a na plaży mogliśmy się kąpać i poopalać.
Do Polski wróciliśmy w sobotę ok. południa, gdzie na lotnisku w Warszawie czekał nas tłum stęsknionych rodziców. Wszystkim wycieczka bardzo podobała; nam bo miło i ciekawie spędziliśmy wspólnie czas w Rzymie, a naszym rodzicom bo mieli chwilę odpoczynku od swoich dzieci. Zaraz po powrocie zaczęliśmy zastanawiać się, jaka stolica czeka nas w przyszłym roku.