Szanowny Czytelniku! W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych") potrzebujemy Twojej zgody na wykorzystanie na tej stronie plików "cookie" w celu śledzenia (analizy) ruchu oraz personalizacji reklam. W tym też celu na stronie przetwarzene są Twoje dane. Informacje o tym, jak korzystasz ze strony są udostępniane Google. Aby móc dalej korzystać ze strony, musisz wyrazić zgodę na korzystanie z plików cookie oraz gromadzenie, udostępnianie i wykorzystywanie danych osobowych do spersonalizowanych reklam, co obejmuje tagi remarketingowe i tagi konwersji. Poprzez kliknięcie "Akceptuję" zgadzasz się na wykorzystanie swoich danych osobowych w opisany powyżej i poniżej sposób, dając temu blogowi szansę rozwoju i wspierając go. Zgodę tę możesz cofnąć w opisany poniżej sposób. Jeżeli nie zgadzasz się na to, opuść stronę. Obecne zmiany nie zwiększają w żaden sposób uprawnień podmiotów do wykorzystania Twoich danych w porównaniu z dotychczasowymi przepisami. Dane wykorzystywane są w celu tworzenia jeszcze lepszej i dopasowanej do Twoich upodobań zawartości tej witryny. Dzieje się tak poprzez Google Analitics. Twoje dane są bezpieczne, a wszystkie zainteresowane strony dbają o to oraz Twoją prywatność. Niezależnym administratorami danych osobowych w usługach Analitics są Google i jego klienci. O tym, jak Google używa danych z witryn można przeczytać w polityce prywatności. Więcej informacji .

Akceptuję

 

 
Szkoła podstawowa
nr 47
im. Roberta Schumana Zobacz
 
                                         
 
Liceum Ogólnokształcące
im. Roberta Schumana  
 
Zobacz
 
 
Języki w Primusie
 
 
 
Zobacz
 

 

TIK* W PRIMUSIE - 3 NAJISTOTNIEJSZE ELEMENTY:

 

  • nauka rozwiązywania zadań dnia codziennego z użyciem technologii informacyjno komunikacyjnych  
  • rozwijanie myślenia algorytmicznego, czyli rozpoczynanie pracy z zadaniem od rozłożenia go na mniejsze części i zaplanowania działań zmierzających do jego rozwiązania
  • kształtowanie kompetencji programistycznych niezbędnych do komunikacji na drodze człowiek-maszyna, także nie-programistom*.

Współczesna rzeczywistość zachęca do korzystania z nowoczesnych technologii. Do komunikacji i współpracy z ich wykorzystaniem potrzebny jest właściwy język, jeszcze jeden język obcy. Jest nim algorytmiczny sposób myślenia, w szczególności język programowania.

Na lekcjach korzystamy z komputerów PC oraz platform edukacyjnych wspierających flipped learning i blended learning: netacad.com, nearpod.com, socrative.com.

 

* zachęcamy m.in. do przystąpienia do egzaminu i zdobycia certyfikatu ECDL | Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych,  ITE Essentials oraz CCNA.

 

 

PRZYKŁAD: TIK NA LEKCJI JĘZYKÓW OBCYCH

"IPady są wykorzystywane do wyszukiwania i selekcji informacji, korzystamy przy tym z aplikacji zapewniających dostęp do repozytoriów materiałów edukacyjnych np. Khan Academy. Ponadto, urządzenia mobline wykorzystywane są do ćwiczenia i utrwalania materiału, nasi nauczyciele tworzą interaktywne quizy w aplikacjach Quizlet i Kahoot, korzystamy również z materiałów dostarczanych przez wydawnictwa. W klasach dwujęzycznych cyklicznie przeprowadzamy projekty edukacyjne badające zjawiska kulturowe i społeczne, takie jak rozwój i przyszłość mediów, subkultury na przestrzeni najnowszej historii, crowdfunding, itp. IPady  wykorzystywane są na wszystkich etapach pracy nad projektem, od wyszukiwania informacji po finalną prezentację na forum. Można śmiało powiedzieć, ze IPady są atrakcyjnym urozmaiceniem wielu lekcji, ale przede wszystkim skutecznym narzędziem edukacyjnym, po które nasi uczniowie bardzo chętnie sięgają" - nauczyciel j. angielskiego NLO Fundacji Primus.

 

  

 
 

* technologie informacyjno komunikacyjne

 

 

>>><<<