TUTORING - METODA INDYWIDUALNEGO ROZWOJU UCZNIA

 

Tutoring to niezwykła metoda dydaktyczna, szczególnie skuteczna jeśli chodzi o rozwijanie potencjału uczniów oraz motywowanie ich do samodzielnej pracy

 

Jedną z cech tutoringu jest brak konkretnych, odgórnie narzuconych metod pracy, jednak podstawą jest tu rozmowa, dialog. Tutor prowokuje ucznia do zadania sobie ważnych pytań, szczególnie na temat planów na przyszłość, dba o stałe konfrontowanie udzielanych odpowiedzi z możliwościami i podejmowanymi działaniami.

 

Regularne spotkania tutora z uczniem, który  czynnie określa kierunek swojego rozwoju, realizacja celów w rytmie prostych zadań i ich omówień, tworzy możliwość ukształtowania osoby samodzielnej, aktywnej i świadomej swoich możliwości.


W naszym liceum certyfikat tutora posiadają: Barbara Łubkowska (nauczycielka j. polskiego), Małgorzata Kułak – Osłowska (wicedyrektor, matematyka) i Krzysztof Adamowicz (dyrektor, fizyka).

 

Uczeń sam wybiera tutora z którym uczestniczy w regularnych spotkaniach.